Wednesday, August 24, 2011

Checklist Aidilfitri

Salam..

Fuh.. arini dh 24 ramadhan dh.. Alhamdulillah masih lg aku bertenaga tuk menjalankan ibadat ni.. (pdhl dh tinggal dh..huhuhu) Lagi kurang seminggu kita nk raya kn.. Cepat lak masa aku rs.. So, camner persiapan raya?korang ok ker?hihi..aku ada la sikit lg kot xsetel.. Ala..dh ada anak ni lain dh rs nk rasa.. Excited tu mmg ada tp excited kt Cinta Hati Mama la.. Tahun ni aku beraya ala kadar jer sbb byk duit dh pakai be4 tu... n raya ni aku beraya di Ipoh, Perak sbb tahun ni adalah turn umah Encik Suami.. tp yg sedihnya aku xpat beraya pun kt Kelantan.. sbb Encik Suami mula keje raya ke 4..huhu... sedih yg amat.. but lusa Jumaat bersamaan dengan 26 ramadhan aku blk Kelantan n 29 hb lak aku lek Ipoh.. Mak Ayah maaf sbb xpat raya bersama tahun ni..

Ok, aku nk listkan checklist raya tuk tahun ni.. yg ala kadar je nih..

1) Baju Raya
Encik Suami - done!!
Aku - done!!
Marissa - done!! n not yet kot.. hehe..( kalu pegi mall mana yg berkenan beli lagi ) kekeke

2) Kuih Raya
Tahun ni aku xwat kueh raya cam tahun lepas.. sbb thn ni dh ada Cinta Hati Mama.. n dia tgh lasak sgt2.. xbleh wat apa..dia mesti nk join jgk..huhu... Jd beli jer la..senang citer..

3) Bunga Api - done!!

4) Utang2 yg wajib slps gaji ( kereta.bil2 n umah) - done!!

5) Duit raya budak2 - Not yet!! (ntah ada ke x thn ni) hehehe

6) Kasut raya - aku n marissa dah.. Encik Suami xnk kasut raya sbb pas raya dia nk beli kasut bola..huhu..

Apalagi ek? aku rasa sumer dh ok dh.. ala..xyh nk membazir sgt.. mn yang mampu jer.. duit nk balik kg lg..kena simpan gak... hehe

Ok lah..tu jer tuk arini.. aku semenjak 2 menjak ni malas sgt nk menaip.. maklumla pose..hehe.. apapun bj kurung marissa dh 2 pasang dh..huhu.. k daaa..

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...